Uchwała Nr XIV/86/04
Uchwała Nr XIV/86/04
Rady Gminy Rutka-tartak
z dnia 14 września 2004 r.
w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.
Na podstawie art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 166, poz. 1611 i Nr 189, poz. 1851; z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz.1264 i Nr 123, poz. 1291) Rada Gminy Rutka-Tartak uchwala, co następuje:
§ 1. Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, zwane dalej „podmiotami”, mogą otrzymywać z budżetu gminy dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań publicznych gminy, innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
§ 2. Zlecenie realizacji zadań publicznych, o których mowa w § 1 może mieć formy:
powierzenia wykonywania zadań publicznych,
wspierania zadań publicznych.
§ 3. 1. Podmioty ubiegające się o dotacje zobowiązane są do złożenia wniosku o udzielenie dotacji z budżetu gminy zawierającego:
dane podmiotu:
nazwa podmiotu oraz dokładny adres siedziby,
status prawny,
nazwisko i imiona osób upoważnionych do reprezentowania podmiotu,
NIP i REGON,
nazwa banku i numer rachunku.
szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;
termin i miejsce realizacji zadania publicznego;
kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;
informację o wcześniejszej działalności podmiotu w zakresie, którego dotyczy zadanie;
informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania;
informację o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację zadania z innych źródeł.
2.Wzór wniosku o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotowi nie zaliczanemu do sektora finansów publicznych i nie działającemu w celu osiągnięcia zysku stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
3. Podmioty do wniosku o udzielenie dotacji winne załączyć:
1) statut lub inny dokument organizacyjny lub rejestracyjny podmiotu, z którego wynikają jego zadania statutowe,
2) aktualny odpis z rejestru,
3) poświadczenie z urzędu skarbowego oraz ZUS o niezaleganiu podmiotu z zapłatą składek oraz obowiązkowych należności publiczno – prawnych.
4. Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione na podstawie aktualnych pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.
§ 4. 1. Wójt Gminy może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień lub dokumentów.
2. Niezłożenie wskazanych dokumentów lub niezłożenie wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji.
§ 5. 1.Wnioski, pod rygorem odrzucenia, winne być złożone do Wójta Gminy w terminie:
do 30 września roku poprzedzającego rok, w którym ma być realizowane zadanie,
do 30 stycznia roku budżetowego w przypadku zadania, którego termin realizacji przypada w II półroczu.
2.W szczególnie uzasadnionych przypadkach wnioski złożone po terminie mogą być rozpatrywane przez Wójta Gminy.
§ 6. 1. Wnioski podlegają analizie przez merytorycznie właściwych pracowników Urzędu Gminy lub gminnych jednostek organizacyjnych.
2. Pracownik dokonuje analizy wniosku stosując kryteria:
terminowości,
kompletności,
celowości,
legalności.
§ 7. Decyzje o przyznaniu dotacji podejmuje Rada Gminy na wniosek Wójta Gminy po zasiągnięciu opinii:
komisji, której przedmiot działania pokrywa się z zakresem rzeczowym zadania publicznego proponowanego do realizacji.
§ 8. Organy rozpatrujące wniosek o udzielenie dotacji z budżetu gminy winne kierować się przede wszystkim:
znaczeniem zadania dla realizacji celów samorządu gminnego,
wysokością środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadań zleconych podmiotom, o których mowa w § 1,
oceną przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym relacji do rzeczowego zakresu zadania,
oceną możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę przy uwzględnieniu informacji zawartych we wniosku,
analizą wykonania zadań zleconych wnioskodawcy w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji oraz rozliczenia.
§ 9. Przyznanie dotacji następować będzie na mocy uchwały Rady Gminy w sprawie budżetu gminy, ze środków ujętych w planie wydatków.
§ 10. 1. Warunkiem zlecenia przez samorząd gminny realizacji zadania, jest zawarcie pisemnej umowy przez Wójta Gminy z podmiotem reprezentowanym przez osoby. o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. c.
2. Umowa powinna zawierać w szczególności:
dokładne oznaczenie stron umowy,
szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania oraz termin i miejsce jego realizacji,
określenie czasu jego realizacji,
określenie wysokości dotacji przekazywanej podmiotowi z tytułu realizacji umowy oraz sposób i termin jej przekazywania,
tryb kontroli wykonywania zadania,
sposób rozliczenia udzielonej dotacji celowej i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji,
szczegółowo określone zasady odpowiedzialności podmiotu z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystania dotacji na cele inne niż określone w umowie,
warunki wypowiedzenia umowy.
3. Umowa może ponadto zawierać:
wzory dokumentacji umożliwiającej okresową ocenę realizacji zadania, terminy oraz sposób jej przekazywania,
zobowiązanie podmiotu do prowadzenia dokumentacji według określonych wymagań w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym, finansowym oraz jakościowym,
zobowiązanie podmiotu do poddania się w każdym czasie, bez wcześniejszego powiadamiania, kontroli prowadzonej z upoważnienie Wójta Gminy w zakresie objętym umową,
ustalenie trybu i terminu przekazywania informacji o zakresie i sposobie realizacji umowy oraz ustalenie zakresu objętego stałym nadzorem,
zobowiązanie do przedłożenia oryginałów dokumentów potwierdzających rozliczenie dotacji celem dokonania stosownych adnotacji /potwierdzeń/,
inne unormowania.
4. Umowa wymaga kontrasygnaty Skarbnika Gminy lub osoby przez niego upoważnionej.
§ 11. 1. Wójt Gminy zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria:
efektywności,
rzetelności,
ciągłości,
terminowości,
jakości świadczenia.
2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególnosci poprzez:
1) ewentualną analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący zadanie,
2) kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.
3.Bieżącą kontrolę nad realizacją zadania sprawować będą merytorycznie właściwi pracownicy Urzędu Gminy lub jednostki organizacyjnej gminy.
4. Stwierdzenie niewłaściwego /niezgodnego z umową/ wykorzystania dotacji skutkować będzie:
wstrzymaniem dotacji,
rozwiązaniem umowy,
zwrotem przekazanych i niewłaściwie wykorzystanych środków.
5.W przypadku stwierdzenia wykorzystania dotacji niezgodnie z celami i zasadami określonymi w umowie podmiot realizujący zadania traci prawo do ubiegania się o dotację z budżetu gminy przez okres kolejnych 2 lat.
§ 12. 1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje na podstawie:
sprawozdania z wykonania,
kserokopii opisanych dokumentów dotyczących faktycznie poniesionych wydatków na realizację zadania.
2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie przez:
1) pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. finansowo księgowych w zakresie formalno – rachunkowym,
2) pracownika, o którym mowa w § 6 ust. 1 – w pozostałym zakresie.
§ 13. Sposób wykorzystania przyznanej dotacji podlega kontroli i ocenie Rady Gminy w zakresie:
gospodarności i rzetelności w sposobie wydatkowania środków otrzymanych z budżetu gminy,
zgodności wydatkowania dotacji z celem, na który została przyznana.
§ 14. 1.W celu zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia Wójt Gminy w terminie do dnia 30 kwietnia następnego roku sporządzał będzie informację o rozliczeniach składanych przez poszczególne podmioty.
2. Informacja przedstawiona będzie w formie wykazu zawierającego:
nazwę podmiotu otrzymującego dotację,
określenie zadania,
wnioskowaną i przyznaną kwotę dotacji,
fakt złożenia rozliczenia wraz z decyzją Wójta Gminy o jego przyjęciu lub zakwestionowaniu.
3. Informacja podlega ogłoszeniu poprzez:
wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy,
zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 15. Sprawy związane z postępowaniem w sprawie przyjmowania wniosków, przyznawaniem i rozliczaniem dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania prowadzą:
odpowiednie referaty lub stanowiska pracy Urzędu Gminy – zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym,
właściwe jednostki oganizacyjne gminy – zgodnie ze swoimi regulaminami organizacyjnymi.
§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 17. Traci moc Uchwała Nr X/66/99 Rady Gminy Rutka-Tartak z dnia 29 grudnia 1999 r. roku w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli.
§ 18. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
inż. Andrzej Anuszkiewicz
Załącznik
do Uchwały Nr XIV/86/04
Rady Gminy Rutka-Tartak
z dnia 14 września 2004
......................................., 200....-....-....
...........................................................
/pieczęć podmiotu/
Wójt Gminy
Rutka- Tartak
W N I O S E K
o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotowi nie zaliczanemu do sektora
finansów publicznych i nie działającemu w celu osiągnięcia zysku
I. Dane dotyczące podmiotu ubiegającego się o dotację.
1. ..................................................................................................................................................
/pełna nazwa podmiotu/
.....................................................................................................................................................
2. ...................................................................................................................................................
/dokładny adres siedziby podmiotu/ ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
/telefon, fax, e-meil/
3. Status prawny podmiotu: ………….......................................................................................................................................
4. Data utworzenia podmiotu: .......................................................................................................................................................
5. Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym rejestrze: ..........................................
.......................................................................................................................................................
6. Nazwa banku i numer rachunku: ....................................................................................................................................................
7. Osoby upoważnione do podpisywania umów w imieniu podmiotu /imię i nazwisko, funkcja/
1) .................................................................................. - ....................................................
2) .................................................................................. - .......................................................
3/ .................................................................................. - .......................................................
8. ...................................................................................................................................................
(inne dane dotyczące podmiotu)
NIP: .............................................................................. REGON: ..........................................
9. ...................................................................................................................................................
(krótki opis dotychczasowej działalności podmiotu)
....................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
II. Szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania.
1. Nazwa zadania: ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
2. Cel zadania: ....................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
3. Metody realizacji planowanych działań: ..................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
4. Miejsce realizacji zadania: ...................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
5. Osoba(y) odpowiedzialna za realizację zadania: ...................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
6. Zakładany termin realizacji zadania: ......................................................................................................................................................
7. Planowana liczba osób objętych zadaniem: .....................................................................................................................................................
8. Charakterystyka odbiorców programu: ..................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
9. Przewidywane efekty realizacji zadania: ...................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
10. Sposób oceny realizacji zadania: ..................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
11. Informacje o wcześniejszych działaniach podmiotu w zakresie, którego dotyczy zadanie: ....................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
III. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania.
1. Łączny koszt realizacji całego zadania (w rozbiciu na poszczególne koszty): 1)................................................................................................................................................... 2)................................................................................................................................................... 3)...................................................................................................................................................
2. Posiadane środki na realizację zadania:
1) baza materialna: ................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
2) własne środki finansowe:…..................................................................................................
3) środki finansowe uzyskane z innych źródeł z przeznaczeniem na realizację zadania:
a) .........................................................................................................................................
b)............................................................................................................................................ c)....................................................................................................................................................
3. Oczekiwana wysokość dotacji: ...................................... zł
słownie: ...................................................................................................................................
4. Kosztorys ze względu na rodzaje kosztów
Lp. |
Rodzaj kosztów i sposób ich kalkulacji |
Koszt (zł) |
W tym z wnioskowanej dotacji (w zł) |
W tym z innych środków (w zł) |
|
|
|
|
|
IV. Dodatkowe uwagi lub informacje wnioskodawcy. ....................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
................................................... ....................................................... ...............................
/pieczątka, podpis/ /pieczątka, podpis/ /pieczątka,podpis/
Załączniki:
- aktualny statut podmiotu,
- aktualny wypis z rejestru sądowego,
- referencje.
Adnotacje urzędowe /nie wypełniać/
V. Postępowanie o udzielenie dotacji z budżetu gminy.
1. Wniosek przekazano ...............................................................................................................................................
(nazwa jednostki, komórki organizacyjnej, stanowiska pracy)
Rutka-Tartak, dnia ........... - ............. – 200....r. ...........................................................
(pieczątka, podpis)
2. Analiza pracownika merytorycznie odpowiedzialnego w gminie za realizację zadań pokrywających się z celem dotacji.
wniosek .......................................................................................................................................................
(pełna nazwa podmiotu)
.......................................................................................................................................................
spełnia / nie spełnia wymogi /ów/ określone w uchwale Nr …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Rutka-Tartak, dnia ........ - ........ – 200....r. ...........................................................
(pieczątka, podpis)
.......................................................................................................................................................
(uwagi)
3. Merytoryczna ocena zadania.
……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………
Rutka-Tartak, dnia……………………………… …………………………… (pieczątka, podpis)
|
VI. Opinia komisji, której przedmiotem działania pokrywa się z celem dotacji
……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………
Rutka-Tartak, dnia……………………… ……………………………………….. (pieczątka, podpis) |
VII. Wniosek Wójta
……………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………
Rutka-Tartak, dnia………………………. …………………………………….. (pieczątka, podpis) |
VIII. Decyzja Rady Gminy
Rada Gminy Rutka-Tartak uchwałą Nr…………………z dnia………………………… W sprawie………………………………………………………………………………… Przyznała dotację/ odmówiła przyznania dotacji………………………………………… …………………………………………………………………………………………… ( nazwa podmiotu) …………………………………………………………………………………………… W kwocie…………………………………………………zł
Rutka- Tartak, dnia…………………………… ………………………………. (pieczątka, podpisy) |
IX. Informacja o realizacji decyzji Rady Gminy o przyznaniu dotacji.
1. Umowa przekazania dotacji Nr ..................................................... z dnia ..............................
2. Kontrolę wykonania zadania przeprowadzono: .....................................................................................................
.......................................................................................................................................................
3. Uwagi dotyczące okresowej oceny realizacji zadania: ......................................................... .......................................................................................................................................................
X. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji.
1. Rozliczenie /sprawozdanie/ z otrzymanej dotacji złożono w dniu ......... - ......... – 200...r.
2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji:
1) pod względem formalno – rachunkowym: bez zastrzeżeń / zastrzeżenia .........................
.......................................................................................................................................................
(zastrzeżenia) .......................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………...
Rutka-Tartak, dnia ..................................................... ..................................................
(pieczątka, podpis)
2) pod względem merytorycznym: bez zastrzeżeń / zastrzeżenia .......................................... .......................................................................................................................................................
(zastrzeżenia) .......................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………...
Rutka- Tartak, dnia .............................................. ...............................................
(pieczątka, podpis)
3. Informację o rozliczeniu, wykonaniu i wykorzystaniu dotacji przekazano Wójtowi.
4. Wójt w dniu ......... - ........... – 2000 ...r. Przyjął / odrzucił rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji.
Rutka- Tartak , dnia .................................................. .....................................................
(pieczęć, podpis)
Metryka strony