Uchwała Nr XIV/86/04

                                                               Uchwała Nr XIV/86/04

                                                            Rady Gminy Rutka-tartak

                                                              z dnia 14 września 2004 r.

               w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.

Na podstawie art. 118  ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 166, poz. 1611 i Nr 189, poz. 1851; z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz.1264 i Nr 123, poz. 1291)  Rada Gminy  Rutka-Tartak uchwala, co następuje:

§ 1. Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, zwane dalej „podmiotami”, mogą  otrzymywać z budżetu gminy dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań publicznych  gminy, innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

§ 2. Zlecenie realizacji zadań publicznych, o których mowa w § 1 może mieć formy:

            powierzenia wykonywania zadań publicznych,

            wspierania zadań publicznych.

§ 3.  1. Podmioty ubiegające się o dotacje zobowiązane są do złożenia wniosku o udzielenie dotacji z budżetu gminy zawierającego:

            dane podmiotu:

         nazwa podmiotu oraz dokładny adres siedziby,

         status prawny,

        nazwisko i imiona osób upoważnionych do reprezentowania podmiotu,

        NIP i REGON,

         nazwa banku i numer rachunku.

           szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;

           termin i miejsce realizacji zadania publicznego;

           kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;

           informację o wcześniejszej działalności podmiotu w zakresie, którego dotyczy zadanie;

           informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania;

           informację o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację zadania z innych źródeł.

2.Wzór wniosku o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotowi nie zaliczanemu do sektora finansów publicznych i nie działającemu w celu osiągnięcia zysku stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

3.      Podmioty do wniosku o udzielenie dotacji winne załączyć:

1) statut lub inny dokument organizacyjny lub rejestracyjny podmiotu, z którego wynikają jego zadania statutowe,

2) aktualny odpis z rejestru,

3) poświadczenie z urzędu skarbowego oraz ZUS o niezaleganiu podmiotu z zapłatą składek oraz obowiązkowych należności publiczno – prawnych.

4. Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione na podstawie aktualnych pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.

§ 4. 1. Wójt Gminy może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień lub dokumentów.

2. Niezłożenie wskazanych dokumentów lub niezłożenie wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji.

§ 5. 1.Wnioski, pod rygorem odrzucenia, winne być złożone do Wójta Gminy w terminie:

           do 30 września roku poprzedzającego rok, w którym ma być realizowane zadanie,

           do 30 stycznia roku budżetowego w przypadku zadania, którego termin realizacji przypada w II półroczu.

 2.W szczególnie uzasadnionych przypadkach wnioski złożone po terminie mogą być rozpatrywane przez Wójta Gminy.

§ 6. 1. Wnioski podlegają analizie przez merytorycznie właściwych pracowników Urzędu Gminy lub gminnych jednostek organizacyjnych.

2. Pracownik dokonuje analizy wniosku stosując kryteria:

           terminowości,

           kompletności,

            celowości,

           legalności.

§ 7. Decyzje o przyznaniu dotacji podejmuje Rada Gminy na wniosek Wójta Gminy po zasiągnięciu opinii:

           komisji, której przedmiot działania pokrywa się z zakresem rzeczowym zadania publicznego proponowanego do realizacji.

§ 8. Organy rozpatrujące wniosek o udzielenie dotacji z budżetu gminy winne kierować się przede wszystkim:

           znaczeniem zadania dla realizacji celów samorządu gminnego,

           wysokością środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadań zleconych podmiotom, o których mowa w § 1,

            oceną przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym relacji do rzeczowego zakresu zadania,

           oceną możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę przy uwzględnieniu informacji zawartych we wniosku,

           analizą wykonania zadań zleconych wnioskodawcy w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji oraz rozliczenia.

§ 9. Przyznanie dotacji następować będzie na mocy uchwały Rady Gminy w sprawie budżetu gminy, ze środków ujętych w planie wydatków.

§ 10. 1. Warunkiem zlecenia przez samorząd gminny realizacji zadania, jest zawarcie pisemnej umowy przez Wójta Gminy z podmiotem reprezentowanym przez osoby. o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. c.

2. Umowa powinna zawierać w szczególności:

           dokładne oznaczenie stron umowy,

           szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania oraz termin i miejsce jego realizacji,

            określenie czasu jego realizacji,

           określenie wysokości dotacji przekazywanej podmiotowi z tytułu realizacji umowy oraz sposób i termin jej przekazywania,

           tryb kontroli wykonywania zadania,

           sposób rozliczenia udzielonej dotacji celowej i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji,

           szczegółowo określone zasady odpowiedzialności podmiotu z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystania dotacji na cele inne niż określone w umowie,

           warunki wypowiedzenia umowy.

3. Umowa może ponadto zawierać:

           wzory dokumentacji umożliwiającej okresową ocenę realizacji zadania, terminy oraz sposób jej przekazywania,

           zobowiązanie podmiotu do prowadzenia dokumentacji według określonych wymagań w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym, finansowym oraz jakościowym,

           zobowiązanie podmiotu do poddania się w każdym czasie, bez wcześniejszego powiadamiania, kontroli prowadzonej z upoważnienie Wójta Gminy w zakresie objętym umową,

           ustalenie trybu i terminu przekazywania informacji o zakresie i sposobie realizacji umowy oraz ustalenie zakresu objętego stałym nadzorem,

            zobowiązanie do przedłożenia oryginałów dokumentów potwierdzających rozliczenie dotacji celem dokonania stosownych adnotacji /potwierdzeń/,

            inne unormowania.

4. Umowa wymaga kontrasygnaty Skarbnika Gminy lub osoby przez niego upoważnionej.

§ 11. 1. Wójt Gminy zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria:

            efektywności,

            rzetelności,

            ciągłości,

            terminowości,

            jakości świadczenia.

2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególnosci poprzez:

1)      ewentualną analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący zadanie,

2)      kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.

3.Bieżącą kontrolę nad realizacją zadania sprawować będą merytorycznie właściwi pracownicy Urzędu Gminy lub jednostki organizacyjnej gminy.

           4. Stwierdzenie niewłaściwego /niezgodnego z umową/ wykorzystania dotacji skutkować będzie:

           wstrzymaniem dotacji,

            rozwiązaniem umowy,

           zwrotem  przekazanych i niewłaściwie wykorzystanych środków.

           5.W przypadku stwierdzenia wykorzystania dotacji niezgodnie z celami i zasadami określonymi w umowie podmiot realizujący zadania traci prawo do ubiegania się o dotację z budżetu  gminy przez okres  kolejnych 2 lat.

§ 12. 1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje na podstawie:

           sprawozdania z wykonania,

           kserokopii opisanych dokumentów dotyczących faktycznie poniesionych wydatków na realizację zadania.

2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie przez:

1)      pracownika  zatrudnionego na stanowisku ds. finansowo księgowych  w zakresie formalno – rachunkowym,

2)      pracownika, o którym mowa w § 6 ust. 1 – w pozostałym zakresie.

§ 13. Sposób wykorzystania przyznanej dotacji podlega kontroli i ocenie Rady Gminy w zakresie:

            gospodarności i rzetelności w sposobie wydatkowania środków otrzymanych z budżetu gminy,

            zgodności wydatkowania dotacji z celem, na który została przyznana.

§ 14. 1.W celu zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia Wójt Gminy w terminie do dnia 30 kwietnia następnego roku sporządzał będzie informację o rozliczeniach składanych przez poszczególne podmioty.

2. Informacja przedstawiona będzie w formie wykazu zawierającego:

            nazwę podmiotu otrzymującego dotację,

            określenie zadania,

            wnioskowaną i przyznaną kwotę dotacji,

           fakt złożenia rozliczenia wraz z decyzją Wójta Gminy o jego przyjęciu lub zakwestionowaniu.

3. Informacja podlega ogłoszeniu poprzez:

            wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy,

            zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 15. Sprawy związane z postępowaniem w sprawie przyjmowania wniosków, przyznawaniem i rozliczaniem dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania prowadzą:

            odpowiednie referaty lub stanowiska pracy Urzędu Gminy – zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym,

           właściwe jednostki oganizacyjne gminy – zgodnie ze swoimi regulaminami organizacyjnymi.

§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 17. Traci moc Uchwała Nr X/66/99 Rady Gminy Rutka-Tartak  z dnia 29 grudnia     1999 r. roku w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli.

§ 18. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

inż. Andrzej Anuszkiewicz

 Załącznik

do Uchwały Nr XIV/86/04

Rady Gminy Rutka-Tartak

 z dnia 14 września 2004

                                                                                                                             ......................................., 200....-....-....

...........................................................

/pieczęć podmiotu/

                                                                                                                                        

                                                                            Wójt  Gminy

                                                                              Rutka- Tartak

 

 

 

W  N  I  O  S  E  K

 

o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotowi nie zaliczanemu do sektora

finansów publicznych i nie działającemu w celu osiągnięcia zysku

 

 

I. Dane dotyczące podmiotu ubiegającego się o dotację.

1. ..................................................................................................................................................

                                                              /pełna nazwa podmiotu/

  .....................................................................................................................................................

2. ...................................................................................................................................................

                                                                    /dokładny adres siedziby podmiotu/  ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................

                                                                          /telefon, fax, e-meil/

3. Status prawny podmiotu: ………….......................................................................................................................................

4. Data utworzenia podmiotu: .......................................................................................................................................................

5. Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym rejestrze: ..........................................

    .......................................................................................................................................................

 

6. Nazwa banku i numer rachunku: ....................................................................................................................................................

7. Osoby upoważnione do podpisywania umów w imieniu podmiotu /imię i nazwisko, funkcja/

    1) ..................................................................................   - ....................................................

    2) ..................................................................................  - .......................................................

    3/ ..................................................................................  - .......................................................

8. ...................................................................................................................................................

                                                                      (inne dane dotyczące podmiotu)

    NIP: .............................................................................. REGON: ..........................................

9. ...................................................................................................................................................

                                                                    (krótki opis dotychczasowej działalności podmiotu)

....................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................

II. Szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania.

1. Nazwa zadania: ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................

2. Cel zadania: ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................  .......................................................................................................................................................

3. Metody realizacji planowanych działań: ..................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................

4. Miejsce realizacji zadania: ...................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................

5. Osoba(y) odpowiedzialna za realizację zadania: ...................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................

6. Zakładany termin realizacji zadania: ......................................................................................................................................................

7. Planowana liczba osób objętych zadaniem: .....................................................................................................................................................

8. Charakterystyka odbiorców programu: ..................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................  .......................................................................................................................................................

9. Przewidywane efekty realizacji zadania: ......................................................................................................................................................  ....................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................  .......................................................................................................................................................

10. Sposób oceny realizacji zadania: .....................................................................................................................................................  .......................................................................................................................................................   .......................................................................................................................................................

11. Informacje o wcześniejszych działaniach podmiotu w zakresie, którego dotyczy zadanie:   .......................................................................................................................................................   .......................................................................................................................................................   .......................................................................................................................................................

III.  Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania.

1. Łączny koszt realizacji całego zadania (w rozbiciu na poszczególne koszty): 1)...................................................................................................................................................   2)................................................................................................................................................... 3)...................................................................................................................................................

2. Posiadane środki na realizację zadania:

    1) baza materialna: ...................................................................................................................    .......................................................................................................................................................

    2) własne środki finansowe:…..................................................................................................

    3) środki finansowe uzyskane z innych źródeł z przeznaczeniem na realizację zadania:

 a) .........................................................................................................................................

 b)............................................................................................................................................       c)....................................................................................................................................................

3. Oczekiwana wysokość dotacji: ...................................... zł

    słownie: ...................................................................................................................................

4. Kosztorys ze względu na rodzaje kosztów

 

 

Lp.

 

Rodzaj kosztów i sposób ich kalkulacji

 

Koszt (zł)

W tym z wnioskowanej dotacji (w zł)

 

W tym z innych środków (w zł)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Dodatkowe uwagi lub informacje wnioskodawcy. .......................................................................................................................................................   .......................................................................................................................................................   .......................................................................................................................................................

 

 

     ...................................................    .......................................................     ...............................

        /pieczątka, podpis/                              /pieczątka, podpis/                       /pieczątka,podpis/

 

 

Załączniki:

- aktualny statut podmiotu,

- aktualny wypis z rejestru sądowego,

-         referencje.

 

Adnotacje urzędowe    /nie wypełniać/

 

V. Postępowanie o udzielenie dotacji z budżetu gminy.

 

1. Wniosek przekazano ...............................................................................................................................................

                                                    (nazwa jednostki, komórki organizacyjnej, stanowiska pracy)

 

    Rutka-Tartak, dnia ........... - ............. – 200....r.       ...........................................................

                                                                                                                  (pieczątka, podpis)

 

2. Analiza pracownika merytorycznie odpowiedzialnego w gminie za realizację zadań pokrywających się   z celem dotacji.

 

    wniosek .......................................................................................................................................................

                                                  (pełna nazwa podmiotu)

       .......................................................................................................................................................

 

    spełnia / nie spełnia wymogi /ów/ określone w uchwale Nr …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

    Rutka-Tartak, dnia ........ - ........ – 200....r.                    ...........................................................

                                                                                                                       (pieczątka, podpis)

    .......................................................................................................................................................

                                                                          (uwagi)

 

3. Merytoryczna ocena zadania.

   

 

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

 

Rutka-Tartak, dnia………………………………                     ……………………………

                                                                                                    (pieczątka, podpis)

 

 

VI. Opinia  komisji, której przedmiotem działania pokrywa się z celem dotacji

 

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

 

Rutka-Tartak, dnia………………………              ………………………………………..

                                                                                            (pieczątka, podpis)

 

 

VII. Wniosek Wójta

 

…………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………

 

Rutka-Tartak, dnia……………………….               ……………………………………..

                                                                                                  (pieczątka,  podpis)

 

VIII. Decyzja Rady Gminy

 

Rada Gminy Rutka-Tartak uchwałą Nr…………………z dnia…………………………

W sprawie…………………………………………………………………………………

Przyznała dotację/ odmówiła przyznania dotacji…………………………………………

……………………………………………………………………………………………

                                                      ( nazwa podmiotu)

……………………………………………………………………………………………

W kwocie…………………………………………………zł

 

Rutka- Tartak, dnia……………………………              ……………………………….

                                                                                           (pieczątka, podpisy)

 

IX. Informacja o realizacji decyzji Rady Gminy o przyznaniu dotacji.

 

1. Umowa przekazania dotacji Nr ..................................................... z dnia ..............................

 

2. Kontrolę wykonania zadania przeprowadzono: .....................................................................................................

.......................................................................................................................................................

 

3. Uwagi dotyczące okresowej oceny realizacji zadania: .........................................................    .......................................................................................................................................................

 

 X. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji.

 

 

1. Rozliczenie /sprawozdanie/ z otrzymanej dotacji złożono w dniu ......... - ......... – 200...r.

 

2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji:

 

    1) pod względem formalno – rachunkowym: bez zastrzeżeń / zastrzeżenia  .........................

              .......................................................................................................................................................

                                                                 (zastrzeżenia)      .......................................................................................................................................................

 

…………………………………………………………………………………………………...

 

 Rutka-Tartak, dnia .....................................................              ..................................................

                                                                                                           (pieczątka, podpis)

 

    2) pod względem merytorycznym: bez zastrzeżeń / zastrzeżenia .......................................... .......................................................................................................................................................

                                                                 (zastrzeżenia)      .......................................................................................................................................................

 

…………………………………………………………………………………………………...

   

 Rutka- Tartak, dnia ..............................................                      ...............................................

                                                                                                                 (pieczątka, podpis)

3. Informację o rozliczeniu, wykonaniu i wykorzystaniu dotacji przekazano Wójtowi.

 

4. Wójt w dniu ......... - ........... – 2000 ...r. Przyjął / odrzucił rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania      dotacji.

 

   Rutka- Tartak , dnia ..................................................        .....................................................

                                                                                                                         (pieczęć, podpis)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Rutka-Tartak

Wytwarzający/odpowiadający: Alicja Brzozowska

Wprowadzający: Alicja Brzozowska

Data wprowadzenia: 2006-05-24

Data modyfikacji: 2006-05-24

Opublikował: Alicja Brzozowska

Data publikacji: 2006-05-24