Uchwałą Nr XIX/113/05
Uchwała nr XIX/113/05
Rady Gminy Rutka-Tartak
z dnia 23 marca 2005 roku.
w sprawie uchwalenia programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203) oraz art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. Nr 96, poz. 873, z 2004 r. Nr 64, poz. 593, Nr 116, poz. 1203, Nr 210, poz. 2135) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwala się na rok 2005 program współpracy Gminy Rutka-Tartak z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rutka-Tartak.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Andrzej Anuszkiewicz
Załącznik
do Uchwały Nr XIX/113/05
Rady Gminy Rutka-Tartak
z dnia 23 marca 2005 r.
program współpracy gminy rutka-tartak z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
§ 1. Program określa zakres i formy współpracy Gminy Rutka-Tartak z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzącymi na obszarze Gminy Rutka-Tartak lub na rzecz jej mieszkańców działalność pożytku publicznego, w zakresie odpowiadającym zadaniom gminy.
§ 2. Współpraca, o której mowa w § 1 odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad: pomocniczości przy suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności, w szczególności w formach:
zlecania podmiotom realizacji zadań Gminy na zasadach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków;
konsultowania z podmiotami, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych organów gminy w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych podmiotów;
tworzenia wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli stron współpracy.
§ 3. Gmina Rutka-Tartak, w miarę możliwości wspierać będzie podmioty, w szczególności poprzez:
udostępnianie na warunkach preferencyjnych nieruchomości lub lokali, niezbędnych podmiotom do prowadzenia działalności związanej z realizacją zadań gminy;
udzielanie pomocy w nawiazywaniu kontaktów z innymi organizacjami oraz instytucjami samorządowymi;
udostępnianie podmiotom formularzy ofert na realizację zadań gminy i sprawozdań z ich wykonania.
§ 4. Zakres przedmiotowy współpracy Gminy Rutka-Tartak z organizacjami oraz podmiotami, o których mowa w § 1 obejmuje zadania z zakresu:
pomocy społecznej w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób,
upowszchniania kultury fizycznej i sportu;
ekologii i ochrony środowiska.
§ 5. W sprawach nieuregulowanych w uchwale stosuje się ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz inne przepisy odrębne.
Metryka strony